Gabrielle Henderson Hjckknwcxxq Unsplash

Conas Gearáin a Dhéanamh

Conas is féidir liom a dhéanamh gearán faoin tseirbhís a bhfuilim ag fáil?

Tá an ceart agat gearán a dhéanamh má éiríonn an tseirbhís a fhaigheann tú uainn nár leor na caighdeáin atá leagtha amach i gCaighdeáin Seirbhíse do Chustaiméirí in ár gCairt Custaiméirí. Táimid tiomanta do sholáthar seirbhíse cáilíochta comhoiriúnach lenár gCairt Custaiméirí. Tá an chairt seo le fáil ar ár suíomh gréasáin - www.legalaidboard.ie nó is féidir leat cóip a iarraidh ó ár gCeann-Oifig nó ó ionad dlí.

Má dhéanann muid botún, táimid réidh le leithscéal a ghabháil agus, má tá sé indéanta, déanfar iarracht é a cheartú. Tá sé mar aidhm againn freisin a fhoghlaim óna n-earráidí agus úsáid a bhaint as an eolas a fhaighimid chun feabhas a chur ar ár seirbhís.

Féach freisin ar ár gDleafhléad - Iarratas ar athrú ar dhlíodóir/ barrister.

Má chreideann tú nach bhfuil an seirbhís a bhfuil tú ag fáil ag comhoiriúnadh lenár gCairt Custaiméara/Níor chaith le caighdeáin seirbhíse custaiméara, tá an ceart agat gearán a dhéanamh. Creidimid gurb é an rud is fearr a dhéanamh le fadhbanna go díreach agus chomh luath agus is féidir. Má tá gearán agat, le do thoil, déan teagmháil leis an duine atá tú ag déileáil leis agus déanfaidh siad iarracht é a réiteach leat ansin agus ansin. Mar sin féin, d'fhéadfadh gá a bheith acu le húsáid ama chun é a dhéanamh.

Mar rogha eile, is féidir leat gearán a dhéanamh trí fhoirm ghearáin a líonadh agus í a chur ar ais chuig Oifigeach Gearán ag:

Oibríochtaí Sibhialta, Bord Cúnamh Dlí, 48-49 Sráid Brunswick Thuaidh, Leathain Ghearóid, Baile Átha Cliath 7 nó trí ríomhphost chuig complaints@legalaidboard.ie

Is féidir cóip dár bhFoirm Ghearáin a fháil anseo: Foirm Ghearáin (PDF)Foirm Ghearáin (Word doc)

Téigh i dtreo agus bí cinnte nach mbeidh aon tionchar diúltach ar an tseirbhís a bhfaighidh tú uainn le tuairisc a dhéanamh.

Cad atá le cur leis an tuairisc? 

  • Cuimhnigh a lua do ainm, seoladh, uimhir gutháin, seoladh ríomhphoist agus uimhir tagartha cás.
  • Déan cur síos ar an méid atá i do thuarascáil agus luaigh na hamanna agus na dáta a bhaineann leis.
  • Liostaigh do thaobhanna áirithe tosaigh ar an taobh is tábhachtaí. Láimhseáil cad ba mhaith leat a tharlú (mar shampla, comhoibriú, míniú, srl.)
  • Luaigh do mhodh comhoibrithe is fearr, eadhon, litir nó ríomhphost mar déantar gach tuairisc a láimhseáil i scríbhinn.

Déanfaidh an tOifigeach Gearáin a admháil go bhfuarthas do ghearáin laistigh de 5 lá oibre agus cinneadh a dhéanamh ar an duine comhoiriúnach chun do ghearán a láimhseáil.

Beidh tú ar an eolas faoin quem atá ag láimhseáil do ghearán.Braithfidh an té a dhéanfaidh fiosrúchán ar do ghearán ar cé hiad a bhaineann an ghearán le:

Más é an ghearán maidir le leibhéal foirne Lárionad Dlí (ach ní an tOifigeach Bainistíochta an lárionad dlí) nó barraíseoir - déanfaidh an tOifigeach Bainistíochta an lárionad dlí an fiosrúchán.Más é an ghearán maidir leis an tOifigeach Bainistíochta - déanfaidh an Bainisteoir Réigiúnach a bhfuil freagracht air as an lárionad dlí an fiosrúchán.

Más é an ghearán maidir le dlíodóir príobháideach atá ag soláthar seirbhísí ar ár son, déanfaidh Bainisteoir i nGné a bhainistíocht cinntí agus Seirbhísí Seachtracha na Boird an fiosrúchán.

Tabhair faoi deara go n-achtóidh muid ach gearán maidir le dlíodóir príobháideach nó baráiste amháin má tá sé i dtaca le hoibríocht cúnaimh dlí sibhialta.

Ní bheidh an duine a bheidh ag fiosrú do chuid imní ann ach go gcuirfidh sé tús le bunú na bhfíricí. Beidh raon na fiosraithe seo ag brath ar chásanna casta agus ar nós na n-ódh atá curtha i láthair agat. I gcásanna casta, déanaimid plean fiosraithe. Tá sé mar aidhm againn na himní a réiteach chomh tapa agus is féidir agus tá súil againn go n-ireoidh an formhór liom mar sin laistigh de 30 lá oibre. Áit a mbeidh an gearán ag tógáil níos faide chun freagra a thabhairt, is féidir leat a thabhairt faoi deara gur féidir leat nuashonrú a fháil gach 20 lá oibre ina dhiaidh sin.

Ardmhíniú ar ár nós imeachta chun do ghearán a láimhseáil.

Is é an nós imeachta gníomhach caighdeánach maidir le nithe den chineál seo go gcaithfidh gach comhoibriú a bheith i scríbhinn (litir nó ríomhphost), ionas go mbeidh taifead soiléir ann den chomhfhreagras. Beidh muid ag tabhairt aire do do ghearán ar bhealach oscailte agus macánta.

Ár nós IMISE ar shuíomh na ngearán a bhaineann le gníomh éagórach a chur in iúl go bhfuil nósanna cearta ann do gach duine atá bainteach. Le go mbeidh imscrúdú iomlán ar do ghearán, ba chóir duit a bheith ar an eolas go mbeidh sonraí do ghearáin ar fáil don duine a bhaineann an ghearán leis, le haghaidh a n-éisteachta ar an ábhar. Ar an gcaoi chéanna, gheobhaidh tú cóip dá freagra agus is féidir leat do chuid tuairimí féin a scríobh. Tá sé i bhfianaise do na daoine uile atá i gceist go déileáilfar le gearáin chomh gasta agus is féidir. Mar sin, beidh ort aon tuairimí a dteastaíonn uait a dhéanamh ar an freagra seo a chur ar fáil laistigh d'úsáid 14 lá ó shin a thabhairt chugat. Más rud é nach bhfaightear do thuarascáil laistigh sin an tréimhse 14 lá, déanfar leanúint ar aghaidh leis an síneadh do do ghearán gan aon tuairimí comhoibrithe a fháil uait. Déanfaidh an Duine a dhéanfaidh an cinneadh cinneadh nuair a bhraitheann siad go bhfuil siad i gconyacht le gach eolas ábhartha agus informófar tú agus an duine a bhfuil an gearán agat ina choinne faoin gcinneadh sin.

Toradh na gCeapacha:

Má tá ainedh sa ghearán, déanfaimid leithscéal, agus nuair is féidir, déanfaimid iarracht rudaí a chur i gcruth. Beidh sé mar aidhm againn freisin foghlaim ó ár ndearmad agus úsáid a bhaint as an eolas a fhaighimid chun ár seirbhís a fheabhsú.

Athbhreithniú laistigh de do ghearán:

Is féidir leat athbhreithniú a iarraidh ar an gcaoi ar láimhseáladh an ghearán chuig Oifigeach Athbhreithnithe. Is féidir leis an Oifigeach Athbhreithnithe a chinneadh an raibh an cinneadh a rinneadh sa tuarascáil luaigh b'ae na gearán tosaigh oiriúnach, agus cinneadh a dhéanamh an:

  • Choinnigh sé go hiomlán é;
  • Choinnigh sé go páirteach é;
  • Ná coinnigh é;
  • Athraigh é;
  • Cuir moladh nua ar fáil

Athbhreithniú Seachtrach:

An bhfuil aon leigheasanna eile ar fáil dom?

Tá toiliú ag oifigeach an Ombudsman laistigh de chúinsí áirithe chun aon gníomhartha a rinneamar a fhiosrú i mbainistíocht ár bhfeidhmeanna riaracháin. Ní bhíonn toiliú ag Oifig an Ombudsman, áfach, chun seirbhísí dlí a fhiosrú a chuirtear ar fáil ag conraitheoirí dlí laistigh de lárionad dlí nó ag conraitheoirí dlí príobháideacha a bhíonn ag cur seirbhísí ar fáil ar ár son.

Má tá gearán agat faoi na seirbhísí dlí a fhaigheann tú ó do chonradh dlí, níl aon ról ag Oifig an Ombudsman.Tá sonraí teagmhála don Oifig Ombudsman mar seo a leanas:

Beidh an Ombudsman ag iarraidh ort sonraí a thabhairt faoi do ghearán agus cóipeanna den litir seo (ár freagra deiridh ar do ghearáin) a sholáthar. Is é an bealach is fearr chun é seo a dhéanamh trí:

‘Géarain a Dhéanamh’ ag www.ombudsman.ieIs féidir leat freisin scríobh chuig: Oifig an Ombudsman, 6 Terace Earlfort, Baile Átha Cliath 2, D02 W772

nó glaoch ar 01 636 5600 más bhfuil aon cheist agat

Más páiste nó duine óg faoi 18 tú, nó duine fásta a bhfuil páistí thuas ag aithint nach bhfuil cóir orthu, nó más éigean tú le háchrann ar do ghearán, tá sé oscailte duit teagmháil a dhéanamh le hOmbudsman Oifig na Leanaí. De réir an dlí, is féidir le hOmbudsman Oifig na Leanaí fiosrúcháin a dhéanamh ar ghearáin faoi aon cheann de na gníomhartha nó na nósanna imeachta riaracháin againn, chomh maith le moill nó neamhghníomh i ndáil le déileáil le gearáin. Soláthraíonn an tOmbudsman le haghaidh Leanaí seirbhísí láimhseála gearán neamhspleácha, neamhspleách agus saor in aisce. Tá na sonraí teagmhála le hOmbudsman Oifig na Leanaí mar seo a leanas:

Ombudsman Oifig na Leanaí, 52-56 Sráid an tSnáid mhóir, Baile Átha Cliath, D01 F5P8

Lo Call: 1800 20 20 40

Ríomhphost: ococomplaint@oco.ie

Suíomh gréasáin: www.oco.ie

Faoiseamh Teaghlaigh:

Cad is féidir liom a dhéanamh má theastaíonn uaim gearán a chur faoi mo Mheánóir nó faoin tseirbhís a chuirtear ar fáil ag an Oifig Faoiseamh?

Má theastaíonn uait gearán a chur faoi sheirbhís do Mheánóir nó faoin Oifig Faoiseamh, ba chóir duit na céimeanna seo a leanas a leanúint:

Déanaigh an gearán ar dtús le do Mheánóir. Beidh siad ag iarraidh an scéal a réiteach chomh tapa agus is féidir agus, más gá, bualfaidh siad leat chun do chuid imní a phlé.

Má tá tú fós míshásta, ba chóir duit an gearán a chur síos i scríbhinn chuig Stiúrthóir na Faoiseamh Teaghlaigh, 48/49 Sráid Brunswick, Conradh na nGael, Baile Átha Cliath 7.

Tabharfar cóip de na litreach seo don duine a bhaineann an gearán le haghaidh a gcuid tuairimí.

Cúnamh Dlí Coiriúil:

Cad a tharlóidh más rud é go bhfuil gearán agam faoin seirbhís a chuir dlíodóir nó barántóir ar fáil dom faoin gceann de na scéimeanna Cúnamh Dlí Coiriúil atá ag an mBoard?

Tá freagracht riaracháin ag an mBoard Cúnamh Dlí don na scéimeanna seo a leanas:

  • Scéim Bhreithniúcháin Dlí ar staisiún na nGardaíCúnamh Dlí -
  • Scéim Fadhbanna Custóidí
  • Scéim Chúnamh Dlí Ad-hoc ó Chlár na Sócmhainní Coiriúla.

Mar sin féin, níl aon ról díreach ag an mBoard Cúnamh Dlí maidir le dualgais a cheapadh i gceisteanna coiriúla agus níl aon dlúthcheangailteacht aige chun déileáil le gearáin i gcoinne dlíodóirí nó barántóirí. Más mian leat gearán a dhéanamh maidir leis na seirbhísí a chuir dlíodóir nó barántóir ar fáil duit, ba chóir duit scríobh chuig an Aonad Gearán agus Réitigh, Údarás Rialaithe Seirbhísí Dlí, P.O. Box 12906, Baile Átha Cliath 7, Teagmháil: 01-8592911, Ríomhphost: complaints@lsra.ie

Acht um Míchumais 2005:

Maidir le gearáin a dhéantar faoi Alt 38 d’Acht um Míchumais, 2005, tá Oifigeach Dúshláin ag an mBonb Sólás Dlí chun na gearáin sin a fhiosrú. Is féidir le duine ar bith gearán a dhéanamh mura comhoibhríodh an Bord le hAlt 25, 26, 27 nó 28 den Acht. Ba chóir gearáin a dhéanamh i scríbhinn ag an seoladh thíos:

Bord Sólás Dlí, 48/49 Sráid Thuaidh Brunswick, Lána Sheoirse, Baile Átha Cliath 7

 

Tá ceart agat gearán a dhéanamh má tá an tseirbhís a fhaigheann tú uainn nár comhoiriúnach leis na caighdeáin atá leagtha síos sa chairt seo, nó más creideann tú nach bhfuil aon gníomh nó cinneadh a rinneamar ag teacht lenár rialacha, cleachtais nó polasaí. Má tá tú ag iarraidh gearán a dhéanamh, tá nósanna imeachta na dtiarna le haghaidh gearán leagtha amach go hiomlán i Leabhrán Uimh. 9 Airmh agus Gearáin.

Más mian leat iarratas a dhéanamh ar athrú ar do dhlíodóir nó do bhreitheamh, tá nós imeachta na dtiarna leagtha amach i Leabhrán Uimh. 16 - Iarratais ar athrú dhlíodóra/bhreitheamh.

Má tá tú míshásta le cinneadh ar do chuairt chun cúnamh/dlithe a fháil, d'fhéadfadh go mbeadh tú in ann an cinneadh a athbhreithniú nó an cinneadh a achomharc chuig coiste achomair na dtiarna. Tá an nós imeachta seo leagtha amach freisin i Leabhrán Faisnéise Nósanna Imeachta maidir le Cúram Custaiméirí agus Gearáin 2024.